BRÄNDI-ILME
Airikka Coaching
VISUAALINEN ILME
Hermoston viisautta ja luovuuden virtaa
Kun aloitimme luomaan hermostomentori Airikka Nurmelalle visuaalista ilmettä, oli selvää, että nyt ei tehdä herkkää ja hentoa, vaan jotain särmikästä. Kun hyppäsin mukaan kelkkaan, Airikka oli työstänyt brändiään kahden upean ammattilaisen avulla: tehtynä oli strategia Reetta Vahasen kanssa ja sielukkaat kuvat, joiden takana oli Aino Luukkanen. Strategia piirsi esiin brändin, joka on iätön, maadoittava ja tyyni, mutta jossa on myös voimaa, rosoa, intohimoa ja elämän virtaa.
Värimaailman poimin Ainon ottamista kuvista: paletissa on meren aaltoja, rouheiden tiiliseinien syvää punaista, keltajäkälää ja utuista taivasta. Värigrafiikoiden ja tekstuurien inspiraationa toimivat rosoisten kallioiden pinnat ja vanhojen rakennusten seinät.
Brändimerkki symboloi sekä hermostoa että puunjuuria viestimään maadoittumisesta, kasvusta ja luonnon kiertokulusta. Sen muotokielessä voi nähdä myös riimumaisia piirteitä ja kulumaa, ajan kerrostumaa, kuin ihmisen paluuta juurilleen. Läpi designvalintojen kulkevat uuden ja vanhan yhdistäminen ja luonto, joka valtaa tilaa ihmiseltä.
VALOKUVAT
Aino Luukkanen – Atelier Aino
syyskuussa
kun kaikki palaa
minä uin järvessä
vesi on kylmää
olen tässä
ja nyt
ja tiedän, että
siinä on onnellisuus
kun kahden tulenkin välissä
hengitän rauhaa